sobota, 18 grudnia 2010

Zupa cebulowa

Jakiś czas temu wyszedł z Gazetą Wyborczą dodatek "Smaki wina", w którym przedstawiono kilka potraw przyrządzanych z dodatkiem wina. Za mięsem i ryżem nie przepadam, więc pozostała mi do wypróbowania zupa cebulowa.Dziś ją zrobiłam i mimo że najpierw wylałam nad cebulą morze łez, teraz rozpływam się w zachwytach. Za taką zupę warto płakać i cały dzień!



ZUPA CEBULOWA
źródło: Smaki Wina, zeszyt 1 (dodatek do Gazety Wyborczej)

Składniki:

  • 1 kg cebuli
  • 1,5 rosołu wołowego (ja zastąpiłam wywarem warzywnym)
  • 0,5 litra białego wina
  • 100 g masła 
  • 2 łyżki mąki
  • 3 liście laurowe
  • główka czosnku
  • 7 ziaren ziela angielskiego
  • czubata łużeczka tymianku
  • chleb na zakwasie
  • żółty ser
  • gaza, lub siateczka po czosnku
  1. Czosnek obieramy i wkładamy z pozostalymi przyprawami do woreczka-zawiązujemy go z obu stron
  2. Cebulę obieramy i cienko kroimy
  3. W dużym garnku topimy masło i podsmażamy na nim cebulę na złoty kolor
  4. Kiedy cebula stanie się złocista oprószamy ją  mąką i smażymy jeszcze przez minutę
  5. Dodajemy gorący bulion, wino i paczuszkę z przyprawami
  6. Kiedy zupa się zagotuje, zmniejszamy gaz i gotujemy pod przykryciem jeszcze 45 minut
  7. Usuwamy woreczek z przyprawami
  8. Doprawiamy solą i pieprzem
  9. Zupę wlewamy do bulionówki
  10. Wkładamy do niej kromkę chleba
  11. Posypujemy utartym serem
  12. Zapiekamy chwilę w piekarniku pod grillem
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print