niedziela, 5 czerwca 2011

Soupe du jour

Kupiłam sobie ostatnio książkę "Gotuj z Julią" autorstwa Julii Child i mimo, że w książce nie ma żadnych zdjęć, przepisy są na tyle przejrzyste, że az ma się ochotę od razu je realizować. Pierwszym, który wypróbowałam była najzwyklajsza zupa dnia, czyli danie ze wszystkiego co mamy akurat pod ręką. Może przerazić was fakt, że dodałam do niej całą główkę czosnku; oczywiście możecie go pominąć. Ja pozwoliłam sobie na ten "luksus" z racji tego, że trochę gorzej się czułam, a i tak byłam uziemiona w domu na jakiś czas, więc nie stwarzałam zagrożenia dla otoczenia ;)




składniki:

  • 3 skl. młodych ziemniaków
  • 3 szkl. Włoszczyzny
  • 2 duże cebule
  • 1 główka czosnku
  • 4 szkl wody
  • 3 łyżki oleju
  • sól i pieprz do smaku
  • 2 ekologiczne kostki rosołowe

  1. Cebule pokroić w grube talarki i przesmażyć je na oleju przez kilka minut.
  2. Zagotować wszystkie składniki poza czosnkiem, przykryć pokrywką i gotować 20-30 min (do miękkości warzyw).
  3. kilka minut przed końcem gotowania dodać wyłuskane ząbki czosnku.
  4. Kiedy zupa ostygnie, zmiksować ją w blenderze.
  5. Podawać z jajkiem w koszulce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print