sobota, 25 sierpnia 2012

Kurczak korma

Jamie jest niezawodny :-) "Każdy może gotować" to moja biblia kulinarna dań, które podbijają serca. Kurczak korma jest o-błę-dny. Jem go kolejny raz i kolejny raz się wzdycham z zachwytem...



Składniki na sos korma:

  • 2 ząbki czosnku
  • kawałek świeżego imbiru wielkości kciuka
  • 1/2 łyżeczki pieprzu kajeńskiego 
  • 1 łyżeczka garam masala
  • 1/2 łyżeczki soki morskiej
  • 2 łyżki oleju arachidowego
  • 1 łyżka przecieru pomidorowego
  • 2 świeże zielone papryczki chilli
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki mielonych migdałów
  • mały pęczek kolendry
  • 2 łyżeczki kminku


Składniki na danie:

  • 800 g piersi z kurczaka
  • 2 średnie cebule
  • kawałek świeżego imbiru wielkości kciuka
  • 1 puszka ciecierzycy
  • olej i kawałek masła
  • sos korma
  • 1 puszka mleka kokosowego
  • garść płatków migdałowych
  • 2 czubate łyżki wiórków kokosowych


  1. Czosnek i imbir obrać.
  2. Na patelni uprażyć kminek (kilka minut), po czym rozetrzeć go w moździerzu.
  3. Wszystkie składniki zmiksować na gładki sos.
  4. Kurczaka pociąć na małe cząstki.
  5. Cebulę obrać , przekroić na pól i pokroić w paski.
  6. Imbir obrać i pokroić drobno, kolendrę posiekać.
  7. Kurczaka podsmażać 10 min.na maśle i oleju z cebulą, imbirem i kolendrę.
  8. Dodać pozostałe składniki i dusić pod przykryciem jeszcze 20 min.
Smacznego!


5 komentarzy:

  1. ahhh ,uwielbiam takie dania ,zwłaszcza na ostro! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ojejjjj ja też takie rzeczy uwielbiam, pełnia smaku, słodkie ostre wyraziste - wszystko co najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak :-) Kuchnia indyjska i tajska to moje najukochańsze :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię kuchnię polską, ale mój ukochany syn uwielbia indyjską i chcę chociaż paru dań nauczyć się, a jakoś mi nie wychodzi np. jak zagęścić sos do kurczka korma?

    OdpowiedzUsuń

Print