piątek, 14 grudnia 2012

Ciasto pierzynka

Eksperymenty ze świątecznymi wypiekami w trakcie. Mimo, że nie opuszcza mnie pogodny nastrój moja kuchnia wygląda jak pole walki. Na szczęście mam wsparcie. Nim zdążę sprzątnąć kolejną porcję rozchlapanej bitej śmietany mój pies przybiega mi na ratunek. ;-)



Składniki:
  • 90 g miekkiego masła
  • 1 bardzo duże jajko, lub 2 małe
  • 125 ml miodu
  • 250 g mąki
  • 90 ml gorącej wody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 tabliczka mlecznej czekolady z orzechami
  • 1 szkl. pokruszonych bez
  • 1 szkl śmietanki kremówki
  • 1/3 szkl cukru pudru
  • 1/4 szkl. suszonych śliwek
  • 8 trufli
  • czekolada w proszku
  • 1/2 szkl. dżemu jabłkowego

Wykonanie:
  1. Piekarnik nagrzać do 200 st. C.
  2. Masło utrzeć z miodem i jajkiem na puszystą masę. (kilka minut)
  3. Stale miksując dodawać partiami na zmianę wodę i mąkę wymieszaną z sodą i proszkiem do pieczenia.
  4. Masę przelać do wyłożonej papierem do pieczenia okrągłej formy 26 cm i piec ok 25 min.
  5. Śmietanę ubić, dodając pod koniec cukier  i wymieszać z pokrojoną drobno czekoladą i śliwkami, oraz pokruszonymi bezami.
  6. Z wystudzonego ciasto wykroić prostokąt i przekroić je na pół. Posmarować dżemem i wyłożyć połowę bitej śmietany.
  7. Na krem położyć drugą połowę blatu, posmarować dżemem i pokryć kremem cały tort.
  8. Ozdobić kakaem i  truflami.
  9. Smacznego! :-)



[KONKURS] Pora coś zjeść... na słodko i świątecznie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print