czwartek, 28 marca 2013

Kwaśnica

Nie wiem jak to jest, że kapuśniaku nie lubię, a kwaśnicę tak. Gotowałam ja na surowych żeberkach i boczku, ale następnym razem przetestuję wędzone. Kusi mnie też, żeby dodać trochę żurku z butli. Ach ta moja miłość do żurku... :-D

Przepis z książki "Smaki. Dzień dobry TVN".



Składniki:

  • 1 kg żeberek (u mnie po 1/2 kg żeberek i boczku) - nie było napisane czy surowe, czy wędzone, więc kupiłam surowe
  • 1 kg ziemniaków
  • 1 kg kiszonej kapusty
  • 20 g suszonych grzybów
  • kilka ząbków czosnku
  • 1 cebula
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • sól i pieprz do smaku
  1. Grzyby namoczyć przez noc. Ugotować. (Ja moczyłam tylko 2 godz. i wrzuciłam od razu do zupy.)
  2. Żeberka gotować ok 1 godz. w osolonej wodzie z zielem angielskim (Ja zalałam je ok 2-2,5 l wody).
  3. Wyjąć z wywaru i pokroić na porcje.
  4. Do wywaru dodać posiekaną kiszoną kapustę, posiekaną cebulę, przeciśnięty przez praskę czosnek i przyprawy.
  5. Gotować na małym ogniu, aż kapusta będzie miękka.
  6. Pod koniec gotowania dodać mięso i pokrojone grzyby.
  7. Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę i ugotować osobno (Wrzucić do gotującej się wody i gotować ok 12 min). 
  8. Gdy będą ugotowane, odlać i dodać do gotowej zupy.
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print