czwartek, 28 marca 2013

Śniadanie nie tylko wielkanocne

Ochota na pasty nie minęła mi wcale. Dziś oszałamiająca pasta z awokado i kremowego serka z ekscytującym aromatem prażonych pestek dyni i lekką nutą kaparów. Gorąco polecam!

Tu pastą wypełniłam miejsce po żółtkach jaja i obsypałam ją świeżymi siekanymi ziołami.


Tu pasta podana jak hummus, jako pasta kanapkowa, lub do przekąsek.


Składniki:

  • miąższ z 1 dojrzałego awokado
  • 1/2 szkl serka śmietankowego (almette, philadelphia itp.)
  • 1/3 szkl prażonych pestek dyni
  • 1 łyżka masła orzechowego
  • 1 łyżka orzechów ziemnych
  • 2 łyżki sezamu
  • 1 ząbek czosnku
  • ok 6 szt kaparów
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1/2 łyżeczki octu winnego
  • sól i pieprz do smaku
  • ew. odrobina mleka aby łatwiej się miksowało
  1. Wszystkie składniki połączyć na jednolitą masę w mikserze (ok 2 min.).
  2. Wyłożyć do miseczki i ozdobić oliwą z oliwek, pieprzem i mieloną papryką.
  3. Pastą smarować kanapki (np. zamiast masła), lub podać ją jako dip do chipsów.
Ja wyjadałam ją ciepłą pitą prosto z miseczki. :-)

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print