piątek, 23 sierpnia 2013

Placki z cukinii

Na czas remontu rezydujemy u rodziny. Te placki są więc owocem pracy zespołowej: babcia + ja. :-) Cukinie dostałyśmy od cioci, która otaczając je ogromną troską wyhodowała je we własnym ogródku. Tak więc jest cukinia, babcia i ja. Mamy internet pełen przepisów i uczciwy podział obowiązków kuchennych. Ja tarłam, odciskałam i zmywałam naczynia, babcia smażyła. :-) Placki wyszły bardzo smaczne. Mi osobiście smakują dużo bardziej niż ziemniaczane, ale to kwestia gustu.



Przepis z chillibite.

Składniki:
  • 700g startej na tarce cukinii (u nas zielonej)
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 duże jajka (lub 3 mniejsze)
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 szalotki
  • 50g mleka
  • 180-200g mąki 
  • spora garść posiekanego koperku
  • listki oberwane z pół pęczka tymianku
  • świeżo mielony pieprz
  • olej roślinny do smażenia
  1. Cukinię umyj i zetrzyj na tarce o dużych oczkach. 
  2. Posyp solą i odstaw na ok 20 minut
  3. Po tym czasie przepłucz wodą na sicie i dokładnie odciśnij (ręcznie). 
  4. Do cukinii dodaj jajka, posiekany koperek, listki tymianku, starty czosnek i pokrojoną w piórka szalotkę. Dopraw grubo mielonym pieprzem. 
  5. Partiami dodawaj mąkę. Ciasto powinno być gęste, by móc je łyżką układać, a nie wylewać na patelnię.  Gdyby jednak ciasto wyszło za gęste, dodaj łyżkę jogurtu lub 3-4 łyżki mleka. 
  6. Smaż z obu stron na rozgrzanym oleju roślinnym na złoto. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print