piątek, 27 września 2013

JAK SPOŻYTKOWAĆ MIĘSO Z ROSOŁU - Pierogi z kapustą i mięsem

Nie lubię wyrzucać. Do tej pory mięso z rosołu kończyło w psiej misce albo w piekarniku, a warzywa w sałatce warzywnej, której nie sposób przejeść. Tym razem postanowiłam zagnieść pierogi.
Czekając na wyklucie się maleństwa radośnie krzątam się po kuchni ciesząc się ostatnimi chwilami z wielkim brzuszkiem. ;-)

Pierogi są wielkie, bo chciałam, żeby miały dużo farszu, więc wyglądają raczej jak pyzy z pióropuszem. ;-)


PRZEPIS NA OK 40 SZT

Składniki na farsz:
  • 1 kg kapusty kwaszonej
  • 5 grzybów suszonych
  • 3 cebule
Składniki na farsz z rosołu:
  • 0,4 kg pręgi wołowej
  • 1 udko z kurczaka (ja resztę piekę na kolację i serwuję z surówką)
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • 1/4 selera
  • sól i pieprz do smaku
Najlepsze ciasto na pierogi (przepis z kuchni polsko-francuskiej Antoniego Teslara):
  • 500 g mąki pszennej
  • 50 g miękkiego masła
  • 1 jajko
  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/4 l ciepłej wody
Wykonanie farszu:
  1. Kapustę ugotować z grzybami i drobno posiekać. Ja gotuję ją ok 1 godziny.
  2. Cebulkę posiekać drobno i zeszklić na złoto. Dodać do kapusty.
  3. Mięso zmielić razem z warzywami i wymieszać z kapustą. Doprawić do smaku.
  4. Wiem, że są różne patenty zagniatania pierogów. Ja tym razem chciałam żeby miały nieprzyzwoicie wielką ilość farszu, więc najpierw ulepiłam z niego kulki, które później owijałam ciastem.
Wykonanie ciasta:
  1. Mąkę wysypać na stolnicę, dodać masło i rozetrzeć je z mąką palcami. 
  2. Dodać jajka, żółtka, sól, oraz stopniowo dolewać wodę.
  3. Zagnieść elastyczne ciasto. W razie potrzeby dodać jeszcze odrobinę mąki.
  4. Włożyć do miski, przykryć ściereczką i odstawić na 15 min.
  5. Ciasto cienko rozwałkować, wykroić szklanką koła i zagniatać pierogi.
  6. Gotować w osolonej wodzie do wypłynięcia.
  7. Podawać z masłem pietruszkowym. Pycha!
Smacznego! :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print