sobota, 16 maja 2015

Bezy waniliowe - idealne

Zostały mi 2 białka z tego ciasta, a że mój mąż jest bezowym potworem, postanowiłam go uraczyć bezami. Wzorowałam się na tym przepisie. Bezy są super. Chrupkie z wierzchu, lekkie i mięciutkie w środku. Polecam!



Składniki na 9 szt:

  • 2 białka w temp pokojowej
  • 120 g bardzo drobnego cukru (pudru, lub zwykłego, zmiksowanego w blenderze)
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki pasty waniliowej
  1. Piekarnik nagrzać do temp. 140 st.C.
  2. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
  3. Białka lekko ubić, żeby się spieniły, po czym dodać szczyptę soli.
  4. Ubijać dalej na wysokich obrotach miksera do momentu otrzymania gęstej, sztywnej piany.
  5. Dodawać cukier partiami, po jednej łyżce. Jest to bardzo ważne! Kolejną łyżkę dodać dopiero kiedy pierwsza się rozpuści (ja ubijałam je w sumie ok 10 min). Na koniec dodać pastę waniliową.
  6. Nakładać bezy na papier. Ja nakładałam 2 łyżkami.
  7. Piec 45-60 minut w temp 140st.C. (Ja piekłam 45 minut bez termoobiegu).Jeśli bezy nie wychodzą białe trzeba obniżyć temp. i wydłużyć czas pieczenia.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print