sobota, 3 października 2015

Cookie Monster Cupcakes

Nie powiem, żeby było to dzieło mojego życia, ale na szczęście dzieci są łaskawe i oszczędziły mi krytyki na rzecz entuzjazmu. :-)



Składniki na 12 babeczek:
  • 1 i 1/2 szkl mąki
  • 100 g masła
  • 3/4 szkl cukru
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 szt jajek
  • 1/2 szkl mleka
  • 1/2 łyżeczki esencji waniliowej
  • szczypta soli
Składniki na krem:
  • 1,5 szkl masła
  • 1,5 szkl cukru pudru
  • 2 opakowania serka typu philadelphia
  • 500 g serka mascarpone
  • niebieski barwnik
Dodatkowo:
  • oczy (Ja zrobiłam białka z białej czekolady a źrenice z barwionej niebieskim barwnikiem białej czekolady)
  • paczka ciasteczek
  1. Wszystkie składniki na babaeczki zmiksować do połączenia składników.
  2. Piec ok 20 min w temp 200 st. C
  3. Ostudzić.
  4. Do miski włożyć masło. Dodać cukier i ucierać. Stopniowo dodawać serek philadelphia,  mascarpone, oraz barwnik i ucierać jeszcze aż masa będzie jednolita.
  5. W babeczce zrobić nacięcie blisko papilotki i wyciąć "uśmiech" (fragment ciasta wyglądający jak cienki księżyc). W rozcięcie włożyć ciasteczko. (Ja wepchnęłam je dość głęboko. Gdyby babeczka nie była w papilotce obawiam się, że by tego nie wytrzymała).
  6. Krem nałożyć do rękawa cukierniczego z końcówką która ma otwór w kształcie gwiazdeczki i robić drobne "kropki" jedna przy drugiej, zaczynając od dołu. 
  7. SPOSÓB ALTERNATYWNY: Jeżeli nie macie akurat rękawa możecie użyć sposobu awaryjnego, czyli nałożyć krem do dość grubej torebki foliowej i róg torebki ponakłuwać obficie wykałaczką, robiąc dużo drobnych dziurek blisko siebie. Pokryć kremem babeczkę. (W tym przypadku będzie bardziej wyglądał jak drobny makaron spagetti). Ostrzegam jednak, że tym sposobem część kremu wyląduje na podłodze, papilotce, waszych rękach itd. Mi co jakiś czas jedna dziurka się zatykała, by po chwili się odetkać. Wtedy krem wystrzeliwał jak z armaty trafiając albo w moje ubranie, albo na podłogę. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print