sobota, 11 grudnia 2010

Syrop korzenny



Nie wyobrażam sobie zimy bez aromatu cynamonu, kardamonu, gałki muszkatołowej, goździków, imbiru i miodu-jeżeli dom nie jest wypełniony tym bukietem smaków, jest zdrajcą, który zbratał się z zimą.
Jakiś czas temu zwrócił moją uwagę przepis na syrop korzenny na blogu Bea w kuchni. Wypróbowałam go po kilku dniach i wyszedł rewelacyjnie- serwowany na imprezie sushi z lodem i cytryną, jako bezalkoholowy wariant dla zmotoryzowanych rozpłynął się w żołądkach w ilości dwóch dzbanków-na dwa możliwe. Zakochałam się w nim i przepadłam z kretesem w korzennym naparze. Nie minął tydzień a ja wyprodukowałam kolejną porcję, tym razem jednak w zdwojonej ilości z małymi zmianami, bo mimo że syrop już zdążył porwać moje serce, odrobinę nagięłam go do swoich upodobań ;)


Syrop korzenno-imbirowy I
  • 80 g świeżego imbiru
  • 2 laski cynamonu
  • 2 goździki
  • 5 ziarenek ziela angielskiego 
  • 1 łyżka gałki muszkatołowej
  • pół kwiatu gałki muszkatołowej
  • 250 ml wody
  • 240 g cukru trzcinowego 
  1. Imbir obierz i pokrój w cienkie plastry. 
  2. Wszystkie składniki umieść w rondelku i podgrzewaj do rozpuszczenia się cukru.
  3. Zagotuj syrop i gotuj na wolnym ogniu jeszcze przez ok.20 minut
  4. Pozostaw na noc w lodówce 
  5. Przecedź syrop i przelej do butelki 
  6. Przechowuj w lodówce


Syrop korzenno-imbirowy II

  • 80 g świeżego imbiru
  • 2 laski cynamonu
  • 1/2 laski wanilii
  • 7 goździków
  • 6 ziaren kardamonu
  • 5 ziarenek ziela angielskiego 
  • 1 łyżka gałki muszkatołowej
  • 250 ml wody
  • 210 g cukru trzcinowego 
  • 30 g melasy


Syrop korzenno-imbirowy III

  • 80 g świeżego imbiru
  • 3 laski cynamonu
  • 1/2 laski wanilii
  • 15 goździków
  • 10 ziaren kardamonu
  • 5 ziarenek ziela angielskiego 
  • 1,5 łyżki gałki muszkatołowej
  • 250 ml wody
  • 210 g cukru białego
  • 30 g miodu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print