sobota, 22 stycznia 2011

Jabłecznik

Miałam ochotę na coś małego, prostego i możliwego do wykonania z tego co miałam akurat pod ręką. Na obiad planowałam pierogi z ciasta francuskiego ze szpinakiem; postanowiłam więc wykorzystać część ciasta do mini tarty z jabłkami. Początkowo chciałam żeby była pokryta ciastem również na wierzchu i pewnie gdyby była to wersja dla gości to tak by się skończyło (z pewnością bowiem prezentowała by się wtedy dużo lepiej), ale ponieważ miałam go niewielką ilość, no i taka wersja poza tym była zdrowsza (bo im mniej ciasta tym mniej kalorii) obyłam się bez niego. 
Nie jest to jabłecznik szczególnie urodziwy; ot taki sobie deser na leniwe, sobotnie popołudnie; wystarczająco jednak smaczny i aromatyczny by warto było o nim wspomnieć ;) Szczególnie polecam na takie momenty, kiedy ma się ochotę na coś pysznego, ale zupełnie nie ma się ochoty na wyprawę do sklepu, a już szczególnie na godziny spędzone przy garach ;)



Składniki:
(na 2 porcje w kokilkach o średnicy 13 cm)

  • 2 jabłka
  • garść rodzynek
  • czubata łyżka mąki
  • łyżeczka soku z cytryny
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • 2 czubate łyżki brązowego cukru
  • szczypta cynamonu
  • 4 łyżki śmietanki 36 %
  • łyżka masła
  • dwa okrągłe placki ciasta francuskiego o średnicy 15 cm
  1. Jabłka obrać i pokroić w niewielkie kawałeczki.
  2. Przełożone do miski jabłka polać sokiem z cytryny.
  3. Dodać rodzynki, mąkę, cukier waniliowy, cynamon, brązowy cukier i wymieszać.
  4. Kokilki wysmarować masłem i wyłożyć ciastem francuskim
  5. Na ciasto wyłożyć jabłka.
  6. Deser obsypać odrobiną brązowego cukru.
  7. Piec na środkowej półce w temperaturze 180 st.C przez 20 min
  8. Obniżyć blachę i piec jeszcze 5 min.
  9. Podawać ze śmietanką, lodami, lub adwokatem, postawioną na talerzyk, lub wyłożoną do góry nogami.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print