niedziela, 9 stycznia 2011

Nalewka cytrynowa i Granita Lemon Vodka

Na imprezie urodzinowej królowały drinki Granita Lemon Vodka robione na bazie nalewki cytrynowej.


Nalewka cytrynowa:
  • 0,5 l soku z cytryn
  • 0,7 l dobrej wódki
  • 0,5 l spirytusu
  • 0,5 l wody mineralnej
  • 0,25 kg cukru białego
  • 0,25 kg cukru brązowego
  • 8 listków mięty
  1. Nie pamiętam szczerze mówiąc ile zużylam cytryn aby uzyskać 0,5 litra soku. Nie jest to jednak istotne, ponieważ jak każdy owoc, cytryny mają różną soczystość i bardziej precyzyjnie jest podać objętość samego soku
  2. Tym razem nie robiłam roztworu cukrowego z cukru i wody; po prostu wlałam do baniaka sok z cytryny, wódkę, spirytus, wodę i dodałam cukier. 
  3. Listki dodałam dopiero po kilku dniach. 
  4. Tak przygotowaną miksturę należy codziennie mieszać w baniaku. 
  5. U mnie stała dokładnie tydzień i mimo że tak któtko, była bardzo smaczna.
Granita Lemon Vodka:
  • 50 ml nalewki cytrynowej
  • 6 kostek lodu
  • łyżka brązowego cukru
  • 100 ml sprite'a
  • plasterek cytryny
  1. Nalewkę zmiksować z cukrem i kostkami lodu-powinniśmy uzyskać z tego sporo granity. Bardzo ważne jest to by płyny było stosunkowo mało  w porównaniu z ilością lodu, alatego nie można od razu zmiksować wszystkich składników.
  2. Uzyskaną granitę przelać do szklaneczki, uzupełnić spritem i ozdobić plastrem cytryny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print