poniedziałek, 7 lutego 2011

Bruchetta z wędzonym łososiem

Kiedy wróciłam do domu, wszyscy już byli po kolacji. Sama miałam ochotę na szybkiego shakea kokosowego z mlekiem sojowym, więc specjalnie nie było dla kogo gotować. Postanowiłam jednak zrobić coś na jutro na kolację dla mojego lubego, bo we wtorki wracam bardzo późno. No i zrobiłam... Skończyło się na tym, że moje dzieło jeszcze dziś zniknęło z talerza przy pomrukiwaniu "Jezu jakie to jest dobre". Chyba nie muszę już dłużej polecać tej prostej przekąski ;)


Składniki:
  • 1 bułka pełnoziarnista
  • garść rukoli
  • 100 g łososia wędzonego
  • 4 szt. suszonych pomidorów z kaparami
  • kostka serka kiri (lub jakiego innego śmietankowego)
  • 1 ząbek czosnku
  • łyżka oliwy z pomidorów
  • łyżeczka octu balsamicznego
  • szczypta świeżo mielonego chili
  1. Czosnek obrać i pokroić w cienkie paseczki.
  2. Bułkę przekroić na pół.
  3. Obie połowy posmarować oliwą z pomidorów i wyłożyć na nie czosnek.
  4. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 st na 5 minut.
  5. Suszone pomidory pokroić w ok centymetrowe kawałki.
  6. kostkę serka kiri pokroić na 4 części.
  7. Na podpieczone kromki wyłożyć po garści rukoli, kawałki łososia, kilka kaparów z pomidorów i po dwa kawałeczki kiri.
  8. Piec dalej w 180 st przez 7 minut.
  9. Przed podaniem skropić octem balsamicznym.
Jeżeli ktoś nie ma ochoty na bułkę, może wszystkie pozostałe składniki połączyć w formie sałatki :)
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print