niedziela, 6 lutego 2011

Waniliowa panna cotta z musem z mango

Panna cotta jest jednym z moich ulubionych deserów. Mam nadzieję że niedługo uda mi się przedstawić wam wersję z tapioką i agar-agarem, tymczasem przed wami wersja klasyczna.



Składniki na 4 większe porcje:
  • 3,5 łyżeczki żelatyny w proszku 
  • 250 ml śmietanki kremówki 36%
  • 250 ml mleka
  • 6 łyżek cukru 
  • ziarna z 1laski wanilii
  • 1 dojrzałe mango 

  1. 2,5 łyżeczki żelatyny zalać 50 ml zimnej wody, wymieszać i odstawić na 5 minut. 
  2. Do rondelka wlać śmietankę i mleko, dodać połowę cukru, ziarna wanilii i wydrążoną laskę wanilii. 
  3. Mieszając podgrzewać aż cukier całkowicie się rozpuści. 
  4. Doprowadzić do zagotowania i odstawić z ognia. 
  5. Dodać namoczoną żelatynę i mieszać energicznie przez około minutę, aż cała się rozpuści.
  6. Pozostałą 1 łyżeczkę żelatyny zalać 3 łyżkami gorącej wody i odstawić na chwilę
  7. Oddzielić miąższ mango od skóry i pestki
  8. Zmiksować mango z cukrem
  9. Żelatynę chwilę podgrzać w mikrofalówce, do całkowitego rozpuszczenia.
  10. Do mango dodać żelatynę i jeszcze chwilę miksować
  11. Masę waniliową wlać do szklaneczek i wstawić do lodówki na kilka godzin
  12. Jak stężeje, wyłożyć mas z mango
Mus z mango jest faktycznie musem i nie ma konsystencji galaretki, więc jeżeli chcecie robić panna cottę z foremki i wyłożyć ją na talerz, należy dodać więcej żelatyny. Ja tego nie zrobiłam i moja "odwrócona" panna cotta nie wyszła do końca tak jak bym chciała... Co oczywiście nie uratowało jej przed moim łakomstwem :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print