sobota, 5 lutego 2011

Ciasto czekoladowo-bananowe

Rzadko piekę ciasta. Ale ciasto z tego przepisu miało wszystko co kocham, tzn. banany i czekoladę (moje ulubione połączenie owocowo-czekoladowe) i bardzo krótki, bardzo łatwy przepis. Niestety mi wyszedł zakalec :( nie mam pojęcia czemu. Tak czy siak było bardzo dobre i z pewnością je powtórzę:)





Składniki:
  • 1 szklanka brązowego cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 5 łyżek kakao
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 zmiksowane banany
  • 1 jajko
  • 1/4 szklanki ciepłej wody
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki oleju roślinnego
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego


Masa czekoladowa:
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady
  • 70 ml kremówki
  • 1 łyżeczka masła
  1. Banany miksujemy w blenderze.
  2.  Do bananów dodajemy pozostałe płynne składniki – jajko, mleko, wodę, olej, wanilię. W
  3.  dużej misce łączymy sypkie składniki: mąkę, cukier, kakao, proszek do pieczenia, sodę, sól. 
  4. Do sypkich składników wlewamy płynne. 
  5. Mieszamy ciasto łyżką i wylewamy do formy.
  6.  Ja piekłam w formie o średnicy 26 cm przez 35 minut, w temperaturze 180 stopni C.
  7. Śmietanę i masło doprowadzamy do wrzenia. 
  8. Zestawiamy z ognia i wsypujemy, połamaną na kostki, czekoladę. 
  9. Odstawiamy na 5 – 10 minut. Gdy czekolada rozpuści się mieszamy ją przez chwilę trzepaczką aż masa będzie gęsta i lśniąca.
  10. Gdy ciasto ostygnie smarujemy jego wierzch masą czekoladową.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print