piątek, 29 kwietnia 2011

Ruskie pierogi

Bardzo lubię ruskie pierogi. Kiedyś wyłudzałam je na wielkie dziecięce oczy u mojej babci, teraz pierwszy raz w życiu zrobiłam je sama. Korzystałam po części z przepisu z bloga MojaQuchnia (farsz) po części z Waniliowo (ciasto). Efekt mnie zadowala :) Ciasto jest bardzo elastyczne, dzięki czemu po nałożeniu ogromnej ilości farszu, niemiłosiernie naciągane z każdej strony, nie rwie się. Farsz natomiast jest farszem z charakterem... Zdecydowanie opowiadam sie za dodaniem boczku :)


Ciasto:
  • 3 szkl mąki
  • 1 szkl wrzącej wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oleju
Farsz:
  • 250 g ugotowanych ziemniaków
  • 250 g białego sera
  • 1 jajko
  • 300 g surowego boczku
  • 300 g wędzonego boczku
  • 5 szt cebul
  • sól i pieprz do smaku

Wykonanie farszu:
  1. Boczek pokroić,
  2. Na patelni podsmażać kilka minut surowy boczek.
  3. Dodać boczek wędzony i podsmażać jeszcze kilka minut.
  4. Pokroić cebulę i dodać do boczku. Smażyć aż się zeszkli.
  5. Ziemniaki rozgnieść, dodać do nich biały ser i wymieszać.
  6. Dodać skwarki z cebulą.
  7. Doprawić.
  8. Dodać jajko i wymieszać

Wykonanie ciasta:
  1. Mąkę wymieszać z solą.
  2. Zalać wrzącą wodą.
  3. Wymieszać drewnianą łyżką.
  4. Kiedy ciasto ostygnie dodać jajko i olej.
  5. Wszystko dokładnie zagnieść.
  6. Ciasto podzielić na 3 części.
  7. Po kolei rozwałkowywać ciasto, wykrawać z niego placki i lepić pierogi.
  8. Gotować na małym ogniu w osolonej wodzie z dodatkiem łyżki oleju ok 3-5 minut.

Podawać z zasmażaną cebulą, lub boczkiem, kwaśną śmietaną, polane olejem, lub masłem, posypane słodką papryką, albo w towarzystwie ziół, np. mięty, lub bazylii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print