niedziela, 6 listopada 2011

Makaron smażony

Lubię wprowadzać zmiany w mojej diecie codziennej. Szkoda odrzucać dobrodziejstwo natury i innych kultur na rzecz ogórkowej. Kiedyś będąc w Dzikim Ryżu na Puławskiej jadłam przepyszne tofu w sosie z orzeszków ziemnych i muszę przyznać, że było to jedno z najlepszych dań, jakie w ogóle jadłam w restauracji. Podany poniżej sos do makaronu bardzo mi przypomina tamten... Mniam :)
Przepis oparty na nr 40(44) Palce Lizać.



Składniki:

  • 10 pieczarek (lub suszonych grzybów shitake)
  • 2 marchewki
  • 3 dymki
  • 1 op. chińskiego makaronu jajecznego
  • 1 op. tofu
  • 1 łyżeczka oleju sezamowego
Sos:
  • 2 łyżeczki oleju sezamowego
  • 3 łyżki pasty tahini (lub masła orzechowego)
  • 1 łyżka jasnego sosu sojowego
  • 1 łyżka ciemnego sosu sojowego
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 3 łyżki wody.
  1. Makaron przygotuj wg.instrukcji na opakowaniu.
  2. Marchewki pokrój w słupki, a dymkę i pieczarki w plasterki.
  3. Na dużej patelni rozgrzej olej i podsmaż warzywa do momentu, aż będą al dente.
  4. Wymieszaj składniki sosu.
  5. Tofu odsącz, pokrój w średniej wielkości prostokąty, posól i podsmaż na oddzielnej patelni (Ja nie chciałam już używać więcej oleju i smażyłam na patelni beztłuszczowej, aczkolwiek tofu jest smaczniejsze i równomiernie obsmażone, kiedy wrzuca się je na głębszy tłuszcz).
  6. Do podsmażonych warzyw dodaj makaron, sos i tofu.
  7. Delikatnie wymieszaj i zaraz podawaj.
P.S.W oryginalnym przepisie jest jeszcze 1 pęczek kolendry, bakłażan, grzyby shitake (zalane wrzątkiem i namoczone 30 min.) i boczniaki. Następnym razem zrobię pełniejszą wersję, a tą i tak polecam- sos w moje gusta trafia idealnie ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print