poniedziałek, 19 marca 2012

Cielęcina na puree z orzechów

Przepis z  książeczki "Gotuj z sercem. 66 sekretów kulinarnych niezwykłych restauracji", którą gorąco polecam (wyszła już 2 część).
Cielęcina pyyyyyyycha. A zdjęcie trochę z dupy, bo już z głodu i łakomstwa śliną się do kostek zalałam :D



Składniki:

  • 300-400 g polędwiczek cielęcych
  • 100 ml czerwonego wina
  • 50 ml octu balsamicznego
  • 100 ml czerwonego porto
  • 300 ml mocnego wywaru cielęcego
  • 100 g masła
  • 200 ml śmietany 30%
  • 100 g orzechów włoskich
  • liść laurowy
  • gałązka świeżego rozmarynu
  • oliwa z oliwek
  • odrobina miodu
  • sól, kolorowy pieprz
  1. Polędwiczki oczyścić z błon, pokroić na plastry grubości ok 3 cm.
  2. Obsmażyć z każdej strony na rozgrzanej oliwie (ja smażyłam na maśle klarowanym), lekko osolić.
  3. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 st.C. na ok 4 minuty, następnie przykryć folią i odstawić w ciepłe miejsce (ja zostawiłam w piekarniku).
  4. Na patelnię użytą wcześniej do smażenia mięsa wlać wino, ocet balsamiczny i porto.
  5. Zredukować sos do połowy, dodać liść laurowy, rozmaryn, pieprz i wywar cielęcy.
  6. Ponownie zredukować sos do połowy, przecedzić przez sito, doprawić solą, dodać pokrojone masło i zmiksować.
  7. Śmietankę zagotować i zredukować o połowę.
  8. Dodać orzechy, gotować kilka minut na wolnym ogniu, zmiksować z odrobiną miodu i przetrzeć przez sito.
  9. Mus z orzechów wyłożyć na talerz, podać na nim mięso, polać sosem z wina.Podawać z gotowanymi brokułami i innymi warzywami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print