środa, 6 marca 2013

Żurek najlepszy z Folk Gospody


W czasie ciąży często miewam ochotę na bigos i żurek. Po tym jak gdzieś w trasie dostałam żurek z torebki, postanowiłam własnymi siłami zaspokoić żywieniową zachciankę. Tym razem posiłkowałam się książką "Gotuj z sercem" wydaną przez PAH ze sprzedaży której całkowity zysk przekazany jest na dożywianie dzieci. Jest tu tyle cennych przepisów, że mogłabym gotować z niej codziennie.

Żurek z przepisu Folk Gospody (w której swoją drogą jadłam kiedyś przepyszne carpaccio z kaczki z żurawiną) jest dokładnie tym czego szukałam. Gotowałam go na odwiedziny mojej kochanej rodzinki i wszyscy zgodnie stwierdzili, że jest przepyszny. Gorąco polecam zarówno poniższy żurek, książkę "Gotuj z sercem", jak i samą Folk Gospodę. :-)



Składniki dla 4 osób:

  • 250 g boczku wędzonego
  • 1/2 l żuru (zakwas żytni) 
  • 250 g surowej białej kiełbasy
  • 1 pęczek włoszczyzny
  • 6-7 suszonych borowików
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżka tartego chrzanu
  • 1/2 szkl śmietany 36%
  • 1 łyżka masła
  • 2 jajka
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • 2 liście laurowe
  • majeranek
  • sól i pieprz do smaku
  1. Umyty boczek, umytą i obraną włoszczyznę zalać ok 1 litrem wody.
  2. Dodać ziele angielskie i liście laurowe  i gotować ok 1 godz
  3. Suszone borowiki namoczyć w małej ilości wody.
  4. Wyjąć z wywaru mięso i warzywa, włożyć suszone borowiki i gotować, aż zmiękną.
  5. Dodać posiekaną i przesmażoną na maśle cebulę i czosnek, oraz żur, białą kiełbasę i majeranek.
  6. Białą kiełbasę gotować o 10 min, wyjąc pokroić i ponownie dodać do zupy razem ze śmietaną (najpierw rozmieszać ją z niewielką ilością zupy i dopiero dodać).
  7. Doprawić tartym chrzanem, pieprzem i majerankiem.
  8. Podawać z połówkami jajek ugotowanych na twardo.
Smacznego! ... A na pewno będzie smacznie. ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print