niedziela, 7 sierpnia 2016

Pancakes bez jajek

Co zrobić, kiedy dziecku obiecało się pancakes na śniadanie, a okazało się, że nie ma jajek? Kombinować :-D Kombinacja jest na tyle udana, e małżonek, który w odróżnieniu ode mnie fanem zdrowego odżywiania raczej nie jest nie zauważył najmniejszej różnicy między tymi, a klasycznymi pancakes.



Składniki:
  • 2 szklanki mąki pełnoziarnistej (u mnie pół na pół żytnia i ryżowa)
  • 2 banany zmiksowane
  • 1 i 1/2 łyżki siemienia lnianego namocznego w 3 łyżkach gorącej wody (u mnie siemie mielone) - Ten składnik można pominąć; w zupełności jako zastępnik jajek wystarczą banany. Ja dodałam jeszcze siemię, bo jest zdrowe
  • 1 i 3/4 szklanki mleka (można zastąpić roślinnym)
  • 75 g rozpuszczonego masła (można zastąpić olejem kokosowym, co osobiście często robię)
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • szczypta soli
  • 1,5 szkl umytych borówek
  1. Wszystkie składniki poza borówkami dokładnie zmiksować. 
  2. Dodać borówki i delikatnie wymieszać łyżką do przygotowanego ciasta. 
  3. Odstawić na 15 minut (jeżeli macie czas, ale nie jest to konieczne). 
  4. Placuszki smażyć na średnim ogniu, tak aby dać ciastu szansę na wyrośnięcie. 
  5. Delikatnie przewracać na drugą stronę, przy użyciu szerokiej łopatki.
Smacznego! :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print